Algemene voorwaarden voor het gebruik van en/of de aankoop op de website  www.goldentree.nl  (hierna de “Algemene Voorwaarden” genoemd).

1. Inleiding

De algemene voorwaarden zijn van toepassing op het gebruik van de website www.goldentree.nl, de online winkel van Golden Tree d. o. o. (hierna te noemen de “Online Winkel“) en/of de aankoop van goederen, gepubliceerd op de website.

Door de website te gebruiken, erkent u dat u de Algemene voorwaarden hebt gelezen en ermee akkoord gaat. Wanneer u de website gebruikt, bent u ook gebonden aan alle andere documenten die in de Algemene voorwaarden worden genoemd, in het bijzonder het Cookiebeleid en het Privacybeleid, dus we raden u aan deze zorgvuldig te lezen voordat u ze gebruikt. De uitdrukkingen in deze Algemene voorwaarden die in de mannelijke grammaticale vorm zijn geschreven, worden als neutraal gebruikt en zijn van toepassing op alle geslachten. Indien u niet instemt met de Algemene Voorwaarden, het Cookiebeleid of het Privacybeleid, geven wij u geen toestemming om gebruik te maken van de website. Door het plaatsen van een bestelling in welke vorm dan ook, wordt u geacht de Algemene Voorwaarden, het Cookiebeleid en het Privacybeleid volledig te hebben geaccepteerd.

Alle inhoud die op de website wordt gepubliceerd, is het eigendom van het bedrijf Golden Tree d. o. o., gevestigd op Alpska cesta 43, 4248 Lesce, Slovenië (hierna: “het bedrijf”, “wij”/ “we” of “Golden Tree d. o. o.”), en kan slechts worden gebruikt voor niet-commerciële doeleinden. Zonder onze toestemming mogen ze op geen enkele manier worden gekopieerd, gereproduceerd of gedistribueerd.

De maatschappij Golden Tree d. o. o. behoudt zich het recht tot wijziging van de inhoud op de website  www.goldentree.nl.

Beschikbaarheid van informatie

Wij verbinden ons ertoe u te allen tijde de volgende informatie te verstrekken:

  • de identiteit van het bedrijf (bedrijfsnaam, statutaire zetel, zakenadres, registratienummer);
  • de contactgegevens, waarmee de gebruiker snel en efficiënt met ons kan communiceren (e-mail, zakenadres),
  • de essentiële kenmerken van de goederen;
  • de beschikbaarheid van producten (elk product of dienst die op de website wordt aangeboden, moet binnen een redelijke termijn beschikbaar zijn),
  • de leveringsvoorwaarden van het product (wijze, plaats en termijn van levering),
  • prijzen van de goederen, duidelijk en ondubbelzinnig vermeld, inclusief informatie over eventuele belastingen en leveringskosten, indien deze al inbegrepen zijn in de prijs.
  • de betaal- en leveringswijze;
  • de geldigheidsduur van het aanbod/de aanbieding;
  • de voorwaarden en de termijn waarbinnen de overeenkomst nog kan worden herroepen, evenals eventuele kosten die hierbij mogelijk ontstaan voor de klant;
  • een toelichting op de klachtenprocedure en de bijbehorende contactgegevens waar u uw klacht kunt indienen.

 

2.Bestellen van goederen 

De informatie op de website en de bepalingen van de Algemene Voorwaarden vormen een aanbod tot verkoop. U wordt geacht een eenmalig (niet herhalend) contract voor de aankoop van goederen met ons te hebben gesloten. Wanneer u een bestelling plaatst en van ons een bevestigingsmail ontvangt. Dit contract is niet herhalend en betekent geen maandelijks abonnement.

Naast uw bestelling en onze bevestiging van uw bestelling omvat het contract voor de aankoop van de goederen deze Algemene Voorwaarden, die voor iedereen beschikbaar zijn op de website en die u ook samen met uw orderbevestiging ontvangt.

We zullen er altijd naar streven om al de bestellingen die wij ontvangen, te verwerken, maar er kunnen zich altijd uitzonderlijke omstandigheden voordoen (bijv. als bestellingen die tijdens een bepaalde periode binnenkomen, de voorraad van bepaalde goederen overschrijden enz.). Bij uitzonderlijke omstandigheden behouden wij ons het recht voor om, ook na het versturen van de orderbevestiging, uw bestelling geheel of gedeeltelijk te weigeren. “Wij zullen u in dergelijke gevallen direct op de hoogte brengen van onze (gedeeltelijke of volledige) terugtrekking uit het contract en zijn in dat geval niet aansprakelijk jegens u of derden.” Indien wij conform deze paragraaf product(en) uit uw bestelling terugtrekken, zijn wij niet verplicht deze te leveren, tenzij wij in een aparte verzendnota specifiek en expliciet bevestigen dat de individuele producten alsnog worden verzonden.

Als u via het online formulier bestelt, bent u verplicht een e-mailadres en telefoonnummer opgeven om kosteloos op de hoogte te worden gehouden van de voortgang van uw bestelling.

2.1. De procedure van aankoop/bestelling

Om een aankoop te doen, adviseren wij u het bestelproces op de website te volgen.

  • Keuze van goederen: Op de website selecteert u de relevante goederen en de gewenste hoeveelheid en klikt u vervolgens op TOEVOEGEN AAN WINKELWAGEN om de goederen in uw virtuele winkelwagen toe te voegen.
  • Gegevensinvoer: Gaat u verder door op “DOORGAAN MET BETALEN” te klikken, waar u uw gegevens invult en de wijze van betalen bepaalt. Voordat u uw bestelling plaatst, kunt u op elk moment de bestelspecificaties controleren (goederen, hoeveelheid, prijs, etc.). Het is uw eigen verantwoordelijkheid om deze informatie te controleren en Golden Tree d. o. o. is niet verantwoordelijk voor eventuele fouten die u maakt tijdens het invoeren van gegevens of bij het plaatsen van uw bestelling.
  • Een bestelling plaatsen: Door op de knop BESTELLEN MET BETALINGSVERPLICHTING te klikken, plaatst u uw bestelling en gaat u akkoord met de betalingsverplichting. U wordt doorverwezen naar een webpagina waarop het bericht staat dat uw bestelling is geaccepteerd. Bovendien zal er naar uw opgegeven e-mailadres een orderbevestiging verstuurd worden met alle betreffende details, zoals het type goederen, de hoeveelheid en de prijs inclusief verzendkosten. Tevens zal er een PDF-kopie van de Algemene Voorwaarden bijgevoegd worden.
  • Verzending: In overeenstemming met de deadline vermeld in de tweede paragraaf van dit punt van de Algemene voorwaarden, zullen wij de benodigde goederen voorbereiden en verzenden middels de overeengekomen verzendmethode. We informeren u hierover per e-mail met een bericht waarin u ook de bevestiging van de verzending van uw bestelling vindt, alsook een weblink waarmee u de zending kunt volgen. Door het plaatsen van een bestelling bent u verplicht het pakket af te halen. Indien u het pakket niet ophaalt, bent u tevens aansprakelijk voor alle bijbehorende kosten die hierdoor ontstaan.
  • Bestelling annuleren of wijzigen: Elke bestelling die u niet schriftelijk annuleert, wordt als bevestigd beschouwd. Indien u een bestelling wilt annuleren, stuurt u ons, voordat we uw bestelling hebben verzonden (meestal binnen 3-12 uur na de geplaatste bestelling, maar soms ook eerder), een e-mail naar info@goldentree.nl met een annuleringsverzoek samen met het ordernummer van de bestelling die u wilt annuleren. Om uw bestelling te wijzigen, stuurt u ons, voordat we uw bestelling hebben verzonden, een verzoek tot annulering van de bestelling op info@goldentree.nl samen met het nummer van de bestelling die u annuleert. Als we dat bevestigen, plaatst u vervolgens een nieuwe bestelling in de online winkel. Wijzigingen in de bestelling zijn alleen mogelijk voordat de bestelling in behandeling gaat (verstuurd wordt), maar niet later dan 7.00 uur ‘s ochtends nadat u uw bestelling hebt geplaatst.

We streven ernaar om alle geplaatste binnen 3 werkdagen te verwerken en te verzenden (NIET “afleveren”). Door onvoorziene omstandigheden kan het echter voorkomen dat we uw bestelling niet binnen de genoemde termijn kunnen verwerken en verzenden. We zullen u dan, indien nodig, onmiddellijk op de hoogte stellen over de vertraging en ervoor zorgen dat uw bestelling zo snel mogelijk wordt verzonden. De bezorgdatum hangt af van de bezorgdienst.

Rechtspersonen zijn onderworpen aan dezelfde voorwaarden voor het bestellen en betalen van goederen als uiteengezet in punten 2.-7. van de Algemene Voorwaarden.

Als u de bezorging van een pakket wilt omleiden, kunt u dat doen in een FDS (Flex Delivey Service) bericht die u van GLS krijgt zodra uw bestelling is verzonden.

Alle prijzen in de online shop zijn in euro (EUR) en zijn inclusief BTW, maar exclusief verzendkosten. Naast de prijs van de goederen omvat de factuur de leveringskosten voor het bedrag dat wordt vermeld op het moment dat de bestelling wordt voltooid oftewel op de orderbevestiging aangevoerd.

Speciale aanbiedingen (kortingen, promoties enz.) kunnen wekelijks of dagelijks zijn, en ze worden gevormd afhankelijk van de vraag en de beschikbare voorraad.

Bedrijven en/of BTW-plichtigen moeten bij de bestelling een identificatienummer of fiscaal nummer opgeven. 

 

3.1. Promotiecoupons en waardebonnen

Bij het plaatsen van een bestelling heeft de klant de mogelijkheid om een waardebon of promotiecoupon te gebruiken, waardoor de prijs van de artikelen wordt verlaagd en daarmee ook de totale kosten van de bestelling worden verminderd.

Kortingsbonnen (met uitzondering van de code voor gratis verzending) zijn niet geldig voor:
 

  • het bedrag van de verzending (postkosten),
  • het bedrag van toeslag voor diensten van vergoeding onder rembours,
  • het bedrag van de dienst “Pakketverzekering” en voor
  • het bedrag van de “Express Verzenden” service.

 

De coupons en kortingen tellen niet op, dus u kunt slechts één geldige coupon/korting per individuele bestelling gebruiken.

 

4. Betaalwijzen:

U kunt een bestelling op de volgende manieren betalen:

  • met een creditcard via de onderstaande betalingsdienstaanbieder: Stripe;
  • via PayPal met een creditcard of bankpas, waarbij de PayPal-kosten voor onze rekening zijn;
  • met iDeal.

    Verzendkosten zijn EUR 4,90 EUR (GLS). Als het totaalbedrag van de bestelling EUR 100 of meer is, nemen wij de verzendkosten voor onze rekening.

 

5. Pakketverzekering:

Voordat u een bestelling plaatst, kunt u de optie “Pakketverzekering” aanvinken, wat betekent dat uw verzending extra verzekerd is in geval van verlies of beschadiging bij levering. Deze dienst wordt extra in rekening gebracht voor een bedrag van EUR 1,90 EUR

Met deze service kunt u de klachtenprocedure bij de bezorgservice vermijden, alsook het retourneren van de goederen op eigen kosten. Indien uw pakket onverhoopt vermist raakt of indien u beschadigde goederen ontvangt, zorgen wij ervoor dat u kosteloos een nieuw pakket ontvangt. Als het orderbedrag reeds is betaald en de goederen niet meer voorradig zijn, dan storten we uw geld terug.

Indien uw pakket zoek is geraakt of als u beschadigde goederen hebt ontvangen, bent u verplicht om ons daar onmiddellijk van op de hoogte te stellen door een e-mail te sturen naar info@goldentree.nl.

In het geval van een beschadigd pakket hebt u recht op vervanging op basis van een foto van de werkelijke staat, zonder voorafgaande inspectie van de beschadigde goederen door ons. De service staat niet toe dat u de beschadigde goederen houdt. Ons bedrijf bepaalt de noodzaak om beschadigde goederen te retourneren aan de hand van de waarde en de mate van beschadiging, en we zullen u hierover zo snel mogelijk informeren.

Indien er sprake is van een zoekgeraakt pakket, zullen wij, nadat u ons op de hoogte hebt gesteld van het uitblijven van de levering, de omstandigheden rondom de bezorging bij de betreffende bezorgdienst nagaan. Tevens verzoeken wij u een verklaring (de zog. Declaration of Honour) te ondertekenen en ons toe te zenden. Zodra wij deze verklaring hebben ontvangen en een klacht bij de bezorgdienst hebben neergelegd, krijgt de bezorgdienst 10 werkdagen de tijd om uw pakket terug te vinden. Zodra we van de bezorgdienst de bevestiging krijgen dat uw pakket idd zoek is, sturen we u meteen (binnen 24 uur) een nieuw pakket. Het kan echter ook gebeuren dat de bezorgdienst uw pakket vindt en aflevert.

 

6. Expressverzending (prioriteit)

Voordat u een bestelling plaatst, wordt u in de gelegenheid gesteld om de voorrangsverwerkingsoptie te selecteren (aanvinken). De consequentie hiervan is dat deze bestelling op dezelfde, dan wel uiterlijk op de daaropvolgende werkdag (maandag tot en met vrijdag) zal worden verwerkt. Deze dienst wordt extra in rekening gebracht voor een bedrag van EUR 1,90 EUR.

Indien u besluit gebruik te maken van de optie ‘expresverzending’ (prioriteit), zal uw bestelling met voorrang worden verwerkt en verzonden (ten opzichte van andere bestellingen). De levering zelf wordt gedaan door een extern bedrijf, dus vanaf het tijdstip dat het pakket ons magazijn verlaat, hebben we geen invloed meer op de levering zelf. Daarom is het helaas niet te garanderen dat dergelijke bestellingen ook daadwerkelijk sneller worden geleverd of dat er geen vertragingen optreden in de levering door mogelijke onvoorziene situaties (extreme weersomstandigheden, technische problemen, enz.). Deze optie betekent alleen dat de bestelling met voorrang door ons wordt behandeld

 

7. Voorbehoud van eigendomsrechten

We behouden ons het recht van eigendom van de bestelde goederen en diensten, die eigendom blijven van Golden Tree, zelfs nadat ze aan u zijn geleverd/overhandigd, totdat u de aankoopprijs ervoor volledig hebt betaald.

 

8. Terugtrekking uit het contract en het retourneren van goederen

8.1. Wettelijk herroepingsrecht

Indien u volgens de wet op de consumentenbescherming Zakon o varstvu potrošnikov (Staatsblad van de Republiek Slovenië, nr. 130/22; hierna ‘ZVPot-1’ genoemd), als consument wordt beschouwd, hebt u bij het winkelen in een online winkel het recht om, in geval van een overeenkomst op afstand, binnen veertien (14) dagen na ontvangst van de goederen op het e-mailadres info@goldentree.nl ervan op de hoogte te stellen dat u de overeenkomst geheel of gedeeltelijk herroept, zonder dat u een reden voor uw beslissing hoeft te geven.

De in de vorige alinea bedoelde bedenktijd/termijn wordt berekend van de eerste dag na de datum van levering van de goederen. De enige kosten die u maakt in verband met de herroeping van het contract zijn de kosten voor het retourneren van de goederen, die in rekening worden gebracht volgens de prijslijst van de bezorgdienst die u kiest. U dient de goederen uiterlijk 14 dagen na de datum van uw schriftelijke mededeling van annulering aan ons te retourneren, t.a.v. Golden Tree d. o. o. Alpska cesta 43, 4248 Lesce, Slovenië/Slovenia.

Het herroepingsformulier is hier beschikbaar.

U moet de goederen onbeschadigd en in ongewijzigde staat aan ons retourneren en u mag de goederen alleen inspecteren en testen voor zover dat nodig is om de aard, kenmerken en prestaties van de goederen vast te stellen. De consument is aansprakelijk voor elke waardevermindering van de goederen die het gevolg zijn van gedragingen die niet strikt noodzakelijk zijn om de aard, eigenschappen en werking van de goederen vast te stellen.
De consument mag de goederen niet ongehinderd gebruiken tot hij de overeenkomst herroept.

We waarschuwen u specifiek dat het merendeel van de goederen die in de online winkel te koop zijn, om gezondheids- of hygiënische redenen verzegeld zijn (d.w.z. afgesloten met een verzegeling, bijv. folie aan de buitenkant van de verpakking, verzegeling onder de dop, zegelsticker op de verpakking enz.). Als u in dergelijke gevallen het veiligheidszegel opent na ontvangst van de goederen, kunt u zich niet meer terugtrekken uit het contract onder de ‘ZVPot-1’, tenzij we dit afzonderlijk schriftelijk zijn overeengekomen.

Als u zich terugtrekt van een contract waarbij een kortingscode of promotiecode is gebruikt, wordt u alleen het daadwerkelijk betaalde bedrag terugbetaald. Als u een gratis product hebt ontvangen als bonus bij het plaatsen van uw bestelling, bent u verplicht het product aan ons te retourneren als u zich van de overeenkomst terugtrekt.

Ontvangen overmakingen, inclusief bezorgkosten (met uitzondering van extra kosten als gevolg van het kiezen voor een andere bezorgmethode dan de meeste kosteneffectieve, standaard leveringsmethode) worden zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de kennisgeving van terugtrekking uit de overeenkomst, aan u geretourneerd, waarbij wij ons het recht voorbehouden om de terugbetaling van ontvangen betalingen op te schorten totdat wij de geretourneerde goederen hebben ontvangen of totdat wij het passende bewijs hebben ontvangen dat de goederen naar ons adres zijn verzonden. De ontvangen betalingen retourneren wij aan u met hetzelfde betaalmiddel dat u hebt gebruikt, tenzij u uitdrukkelijk hebt ingestemd met het gebruik van een ander betaalmiddel en wij hiervoor geen kosten dragen.  

Als de goederen niet goed/juist werken of niet aan uw verwachtingen voldoen, kunt u te allen tijde contact met ons opnemen door ons een e-mail te sturen naar info@goldentree.nl. Zo vermijdt u mogelijk verkeerd gebruik van de goederen, schade aan de goederen zelf en mogelijke schade aan uzelf of andere zaken.

Tenzij wij schriftelijk anders overeenkomen, hebt u in overeenstemming met de bepalingen van ‘ZVPot-1’ geen recht om het contract te herroepen in de volgende gevallen:

  1. voor goederen of diensten waarvan de prijs gebonden is aan marktschommelingen waarop de onderneming geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
  2. voor goederen die volgens uw exacte instructies zijn vervaardigd en aangepast aan uw persoonlijke behoeften;
  3. voor goederen die snel bederfelijk zijn of goederen met een korte houdbaarheidsdatum;
  4. over het verlenen van een dienst die de consument verplicht tot betaling als het bedrijf de overeenkomst volledig vervult en het verlenen van de dienst is begonnen op basis van uw uitdrukkelijke voorafgaande toestemming en met de toestemming dat u het recht tot terugtrekking verliest wanneer wij het volledig nakomen;
  5. bij levering van verzegelde audio- of videofragmenten en computerprogramma’s, als de consument na levering (inontvangstneming) het veiligheidszegel ervan heeft geopend;
  6. voor levering van goederen die door hun aard onlosmakelijk met andere onderwerpen/zaken zijn vermengd of verbonden;
  7. voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële gegevensdrager is geleverd, als de uitvoering is begonnen en als de consument op grond van de contract tot betaling verplicht is, indien:
  •    de consument vooraf uitdrukkelijk ingestemd heeft met het starten van de uitvoering tijdens de herroepingstermijn,
  •    de consument ermee ingestemd heeft dat hij daarmee het recht verliest om de overeenkomst te herroepen, en 
  •    het bedrijf een attest heeft ingediend overeenkomstig artikel 132, zesde lid, of artikel 133, tweede lid, van de ZVPot-1.

 

8.2. Intrekking van een contract in speciale gevallen

8.2.1. Algemeen

Indien uw bestelling meerdere exemplaren van hetzelfde product bevat en het volgens de gebruiksaanwijzing van het product niet mogelijk is om de volledige bestelde hoeveelheid binnen 14 dagen vanaf de datum van levering van de bestelling te gebruiken, bieden wij u, ondanks het verbreken of verwijderen van de veiligheidszegel op één artikel en het begin van het gebruik ervan, de mogelijkheid aan om van het contract af te zien en in aanmerking te komen voor een volledige terugbetaling.

Nog voordat de termijn van 14 dagen vanaf de datum van levering van de bestelling verloopt, moet u ons op de hoogte stellen van uw herroeping van de overeenkomst door ons een herroepingsbrief te sturen op info@goldentree.nl.


Daarna moet u de rest van de goederen binnen 30 dagen na de datum van de kennisgeving van herroeping van de overeenkomst op adres Golden Tree d. o. o., Alpska cesta 43, 4248 Lesce, Slovenië (of, indien beschikbaar, op een ander adres in Nederland of België dat het bedrijf Golden Tree d. o. o. zelf mag bepalen) sturen, in een resterende hoeveelheid dat volgens de instructies voor het gebruik van de goederen, niet kan worden gebruikt binnen de periode van 14 dagen. In dit geval moeten alle goederen waarvan niet objectief kan worden verwacht dat ze door u binnen 14 dagen na de leveringsdatum moesten zijn geopend, met het originele veiligheidszegel dat in de fabriek wordt opgezet, worden verzegeld.

Als u de goederen retourneert die zichtbare gebruikssporen aantonen of als u het veiligheidszegel hebt verwijderd in strijd met de vorige paragraaf, hebt u geen recht op volledige terugbetaling van de aankoopprijs in overeenstemming met punt 8.2 van deze Algemene voorwaarden. In dit geval betalen we u alleen voor de goederen terug die onbeschadigd zijn en wel zijn verzegeld met het originele veiligheidszegel. We zullen de resterende goederen vernietigen en ze niet aan u retourneren, tenzij u ons onmiddellijk verzoekt om de goederen op uw kosten aan u te retourneren.

Bijvoorbeeld: Uw bestelling bevat 3 flessen Golden Tree Omega 3 TG. U ontvangt een volledige terugbetaling alleen indien u ons vóór het einde van de periode van 14 dagen vanaf de leveringsdatum op de hoogte stelt van uw herroeping van de overeenkomst en ons naar het adres dat in de vorige alinea is vermeld twee volle, onbeschadigde en in de fabriek verzegelde dozen Golden Tree Omega 3 TG terugstuurt samen met één geopende doos met het restant van de capsules dat u niet binnen 14 dagen hebt gebruikt (30 van de 60 capsules, gezien het feit dat het volgens de voorgeschreven gebruiksaanwijzingen alleen toegestaan is slechts 2 capsules Golden Tree Omega 3 TG per dag te slikken).

Als u dus na 14 dagen gebruik minder dan 30 capsules Golden Tree Omega 3 terugstuurt, of indien de goederen beschadigd zijn of u in strijd met de bepalingen van dit artikel het veiligheidszegel van de andere flesjes hebt verwijderd, hebt u geen recht op volledige terugbetaling van de aankoopprijs. Indien u goederen retourneert met zichtbare gebruikssporen, betalen we u alleen geld terug voor goederen die onbeschadigd zijn en waarbij de originele veiligheidszegel niet is beschadigd. We zullen de resterende goederen vernietigen en ze niet aan u retourneren, tenzij u ons onmiddellijk verzoekt om de goederen op uw kosten aan u te retourneren.

U kunt alleen gebruikmaken van de herroepingsprocedure onder dit punt van de Algemene voorwaarden in het geval van de eerste aankoop van individuele goederen. Voor alle volgende bestellingen van dezelfde goederen kunt u geen gebruik maken van de herroepingsprocedure onder dit punt van de Algemene Voorwaarden, aangezien u de aard, kenmerken en prestaties van de goederen al hebt vastgesteld in de eerste bestelling, maar u kunt het contract herroepen in overeenstemming met de Algemene Voorwaarden in punt 8.1. 

Voor zaken die niet onder dit punt vallen, zijn de bepalingen van punt 8.1 mutatis mutandis van toepassing.

8.2.2. “FRONTEND” PRODUCTEN

Complete Biotics / Premium Collagen Complex / Alpha Man / Active Move / Active Burn / Liver Complex / Sleep Well / Ageless / Spotless / Bloom / My Cycle/ / Gut Restore / Be Brain / Oral Biotics / Scent / Nighttime Burn / Collagen Derma Lift / Revitally / Q10 / Slim Coffee Booster / Pure Cleanse / Knee Relief / Garcinia Belly Burn / Curcuma Cleanse / FunguLux / My EstroGem / My ThyroGem / Aqua Cleanse / SlimBellyccino / BellyTox.

Punt 8.2.1. is ook van toepassing op de aankoop van grote hoeveelheden goederen van: Complete Biotics / Premium Collagen Complex / Alpha Man / Active Move / Active Burn / Liver Complex / Sleep Well / Ageless / Spotless / Bloom / My Cycle/ / Gut Restore / Be Brain / Oral Biotics / Scent / Nighttime Burn / Collagen Derma Lift / Revitally / Q10 / Slim Coffee Booster / Pure Cleanse / Knee Relief / Garcinia Belly Burn / Curcuma Cleanse / FunguLux / My EstroGem / My ThyroGem / Aqua Cleanse / SlimBellyccino / BellyTox. Bij aankoop van deze goederen bedraagt de herroepingstermijn 60 dagen vanaf de datum van levering van de bestelling. Resterende goederen die niet in overeenstemming met de gebruiksaanwijzing kunnen worden gebruikt vóór het verstrijken van de periode van 60 dagen vanaf de datum van levering van de bestelling, moeten dan binnen 30 dagen vanaf de datum van de kennisgeving van herroeping aan ons worden geretourneerd.

 

9. Feitelijk gebrek claimen

9.1. Contract voor de levering van goederen

Als consument hebt u – met inachtneming van de bepalingen van ZVPot-1 – bij het sluiten van een overeenkomst voor de levering van goederen het recht om uw rechten te doen gelden die voortvloeien uit de non-conformiteit van de geleverde goederen. 

Het bedrijf moet u goederen leveren die voldoen aan de vereisten voor de subjectieve en objectieve conformiteit van de goederen, zoals in geval van een overeenkomst met betrekking tot de levering van goederen, daar waar van toepassing, omschreven in de ZVPot-1. 

Het bedrijf draagt verantwoordelijkheid voor elke niet-conformiteit van de goederen die zich voordoet op het moment van aflevering of binnen een termijn van twee jaar na aflevering aan het licht komt.

U kunt uw rechten op grond van de non-conformiteitswet uitoefenen als u ons binnen twee maanden na de datum waarop u zich bewust werd van de non-conformiteit op de hoogte stelt van de betreffende non-conformiteit. In de kennisgeving die u op ons e-mailadres info@goldentree.nl stuurt, dient u een gedetailleerde beschrijving van de niet-naleving te schrijven. Het factuur- of ordernummer dient bij de melding te worden gevoegd. U moet ons toestaan de goederen, waarvoor u een claim wegens non-conformiteit indient, zelf te inspecteren. Indien wij de non-conformiteit van de goederen niet erkennen, geven wij u binnen de 8 dagen een schriftelijk antwoord.

Wij zijn niet aansprakelijk voor non-conformiteit van de goederen die na 2 jaar vanaf de datum van ontvangst van de goederen duidelijk wordt.

De rechten om de conformiteit te herstellen onder de ZVPot-1 vervallen twee jaar na de datum waarop u ons op de hoogte hebt gebracht van de non-conformiteit van de goederen.

In het geval dat u ons op de hoogte hebt gesteld van de non-conformiteit van de goederen en wij uw claim niet hebben afgewezen, hebt u het recht om, onder de voorwaarden zoals uiteengezet in de ZVPot-1 en in de navolgende volgorde:

  1. te vereisen, dat we de conformiteit van de goederen kosteloos herstellen,
  2. een ​​vermindering van de aankoopprijs in verhouding tot de niet-naleving te vereisen of te beslissen, zich uit het verkoopcontract terug te trekken en de terugbetaling van het betaalde bedrag te aanvragen.

De voorwaarden en termijn voor het herstellen van de conformiteit worden nader bepaald door ZVPot-1, waarin onder meer wordt bepaald dat:

  • de koper van de verkoper mag eisen dat deze de conformiteit van goederen binnen een redelijke termijn (van maximaal 30 dagen) kosteloos herstelt. De verkoper mag de termijn met maximaal 15 dagen verlengen, afhankelijk van de aard, complexiteit van de goederen, de ernst/graad van de non-conformiteit, enz., waarover de verkoper verplicht is de koper/klant schriftelijk op de hoogte te brengen voordat de termijn van 30 dagen verstrijkt;
  • de koper mag kiezen tussen reparatie of vervanging van de goederen door nieuwe, tenzij nakoming van zijn keuze onmogelijk is of, rekening houdend met alle relevante omstandigheden, onevenredig hoge kosten met zich meebrengt in vergelijking met de alternatieve vordering. 

Ongeacht alles wat hierboven is geschreven, kan de koper zich terugtrekken uit het contract en een onmiddellijke terugbetaling van het betaalde bedrag vorderen als de non-conformiteit zich voordoet binnen minder dan 30 dagen na de levering van de goederen.

De uitoefening van het recht dat voortvloeit uit de non-conformiteit van goederen wordt meer in detail geregeld door de bepalingen van de ZVPot-1.

9.2. Overeenkomst voor de levering van digitale inhoud of diensten

Indien u als consument een overeenkomst aangaat voor de levering van digitale inhoud of diensten, hebt u het recht om uw rechten met betrekking tot non-conformiteit van de goederen uit te oefenen, in overeenstemming met de bepalingen van de ZVPot-1. 

Het bedrijf is verplicht om u goederen te leveren die voldoen aan de vereisten voor subjectieve en objectieve naleving, zoals gedefinieerd in de leveringsovereenkomst voor digitale inhoud of digitale diensten onder ZVPot-1, indien van toepassing.

Het bedrijf is aansprakelijk voor elke non-conformiteit van de digitale inhoud of digitale dienst die duidelijk wordt op het moment van levering of binnen twee jaar na levering van de goederen.

Bij een eenmalige levering van digitale inhoud of digitale diensten kunnen uw rechten met betrekking tot non-conformiteit worden uitgeoefend door ons hiervan binnen twee maanden na ontdekking van de non-conformiteit in kennis te stellen. In de kennisgeving die u naar ons e-mailadres info@goldentree.nl stuurt, moet u de niet-naleving oftewel de non-conformiteit in detail beschrijven. Het factuur- of ordernummer dient bij de melding te worden gevoegd. U moet ons toelaten de goederen, waarvoor u een claim wegens non-conformiteit indient, zelf te inspecteren. Indien wij de non-conformiteit van de goederen niet erkennen of ze betwist kan worden, geven we u binnen 8 dagen schriftelijk antwoord.

Wij zijn niet aansprakelijk voor non-conformiteit van de goederen die na 2 jaar vanaf de datum van ontvangst van de goederen duidelijk wordt.

De aanspraken op conformiteit die voortvloeien uit de ZVPot-1 komen te vervallen na een termijn van twee jaren, te rekenen vanaf de datum waarop de non-conformiteit van de digitale inhoud of digitale dienst aan ons schriftelijk werd gemeld.

In het geval dat u ons op de hoogte hebt gesteld van de non-conformiteit van de digitale inhoud of digitale dienst en wij uw verzoek niet hebben afgewezen, hebt u het recht om, onder de voorwaarden zoals uiteengezet in de ZVPot-1 en in de navolgende volgorde:

  1. te vereisen, dat we de conformiteit van de goederen kosteloos herstellen,
  2. een ​​vermindering van de aankoopprijs in verhouding tot de niet-naleving te vereisen of te beslissen, zich uit het verkoopcontract terug te trekken en de terugbetaling van het betaalde bedrag te aanvragen.

De voorwaarden en termijnen voor het vaststellen van naleving worden nader bepaald in de ZVPot-1, waarin onder andere wordt bepaald dat de koper het herstellen van de conformiteit van de digitale inhoud of digitale dienst kan eisen, behalve wanneer dit onmogelijk zou zijn of onevenredige kosten voor de onderneming zou veroorzaken, rekening houdend met alle omstandigheden van het geval, waaronder het belang van conformiteit en de waarde van de digitale inhoud of dienst in geval van conformiteit. Het bedrijf zal de conformiteit van digitale inhoud of digitale dienst kosteloos en zonder significante overlast voor de consument herstellen binnen een redelijke termijn vanaf het moment dat de consument de onderneming op de hoogte heeft gesteld van de non-conformiteit.

Een proportionele verlaging van de koopprijs kan worden afgedwongen indien digitale inhoud of digitale diensten tegen betaling zijn geleverd; of u kunt zich terugtrekken van de overeenkomst, wanneer:

  • het herstellen van de conformiteit van de digitale inhoud of digitale dienst niet mogelijk is of als het onevenredig in de zin van het vorige lid;
  • we de conformiteit van de digitale inhoud of digitale dienst niet herstellen overeenkomstig met de vorige paragraaf;
  • de conformiteit van de digitale inhoud of digitale dienst blijft niet-conform ondanks pogingen om de conformiteit te herstellen;
  • de aard van de non-conformiteit van de digitale inhoud of digitale dienst zo ernstig is dat daardoor een onmiddellijke evenredige vermindering van de aankoopprijs of terugtrekking uit de overeenkomst gerechtvaardigd is;
  • wij hebben verklaard, of uit de omstandigheden blijkt, dat wij de digitale inhoud of dienst niet binnen een redelijke termijn of zonder onaanzienlijk ongemak voor de consument in overeenstemming zullen brengen.

Ongeacht alles wat hierboven is geschreven, kan de koper zich terugtrekken uit het contract en onmiddellijk terugbetaling van het betaalde bedrag vorderen als de non-conformiteit zich voordoet binnen minder dan 30 dagen na de levering van de digitale inhoud of digitale dienst.

De handhaving van een recht op basis van de non-conformiteit van digitale inhoud of een digitale dienst wordt nauwkeuriger geregeld door de bepalingen van de AVG.

 

10.Beoordeling van goederen

Alle websitebezoekers kunnen beoordelingen voor gepubliceerde producten indienen. De beoordeling is niet gekoppeld aan het gebruikersaccount. 

Alle ontvangen beoordelingen worden vóór publicatie door onze medewerkers gelezen en geverifieerd. Daarbij controleren wij de inhoud van de beoordeling– om te zien of de inhoud van de beoordeling overeenkomt met het beoordelingscijfer (aantal sterren). Gefilterde beoordelingen zijn niet opgenomen in de totale weergegeven beoordeling.

We behouden ons het recht voor om te weigeren alle opmerkingen/beoordelingen te publiceren die volgens ons:

  • anderen zullen kunnen ergeren, provoceren, aanvallen of beledigen;
  • racistisch, seksistisch, homofoob zijn, of zonder enig verband met de gepubliceerde inhoud;
  • seksualiteit suggereren, misbruik vertegenwoordigen of anderszins ongepast zijn;
  • grove godslastering, scheldwoorden of andere duidelijk aanstootgevende woorden bevatten;
  • overtreden, onwettig gedrag propageren of aanmoedigen; dit betreft met name misdaden tegen de eer en goede naam, andere misdrijven of ongeoorloofde inmenging in persoonlijke rechten en inbreuk op het auteursrecht en naburige rechten;
  • advertenties zijn voor goederen van andere aanbieders;
  • contactgegevens bevatten als bijvoorbeeld een telefoonnummer, postadres of e-mail, of andere persoonlijke informatie die niet openbaar beschikbaar is;
  • links naar andere websites bevatten;
  • activiteiten beschrijven of promoten die de veiligheid of het welzijn van andere mensen in gevaar kunnen brengen;
  • als ongewenste berichten, d.w.z. “spam” (herhaaldelijk geplaatste berichten met dezelfde of soortgelijke inhoud) kunnen worden beschouwd, of
  • niet het hoofdonderwerp op de website volgen.

Alle commentaren, waarbij de beoordeling (aantal sterren) en de inhoud van de mening overeenkomen en niet in strijd zijn met de voorwaarden die in de vorige paragraaf zijn geschreven, worden op de website gepubliceerd, ongeacht of het een positieve of negatieve beoordeling betreft.

 

11. Verantwoordelijkheid

Wij zijn niet aansprakelijk voor complicaties of problemen die voortvloeien uit het gebruik van de goederen in strijd met de gebruiksaanwijzing of uit enig ander mogelijk verkeerd gebruik van de goederen. De medewerkers van de Helpdesk voor gebruikers van de Online Winkel zijn evenmin verantwoordelijk voor het persoonlijk oplossen van complicaties of problemen die kunnen voortvloeien uit het gebruik van de goederen.

We zijn ook niet verantwoordelijk voor incidentele problemen met de werking van de website, eventuele onjuistheden van informatie en/of voor enige schade veroorzaakt door onjuiste of onvolledige informatie.

We behouden ons het recht voor om ons terug te trekken uit het contract of uit de uitvoering van het contract indien er een wezenlijke of kennelijke fout in het aanbod zit. Een wezenlijke fout heeft betrekking op de elementen op basis waarvan Golden Tree niet zou instemmen met het sluiten van het contract. Deze fouten omvatten ook duidelijke prijsfouten die het gevolg kunnen zijn van technische en/of andere problemen.

Onze communicatie met onze klanten verloopt uitsluitend via onze online shop, e-mail en (unidirectioneel) SMS berichten.

 

12. Bezwaren en geschillen

12.1. Algemeen

Het bedrijf:

  •       voldoet aan de toepasselijke wetgeving inzake consumentenbescherming;
  •    streeft ernaar hun plicht na te komen om een effectief klachtenbehandelingssysteem op te zetten en een persoon aan te wijzen met wie de klant in geval van problemen telefonisch en/of per e-mail contact kan opnemen.
  •    Klachten kunnen schriftelijk per e-mail worden ingediend bij: info@goldentree.nl.
  •    We zullen de ontvangst van uw klacht uiterlijk binnen 3 werkdagen bevestigen, u informeren over de tijd die we nodig hebben om de klacht te verwerken en u te allen tijde op de hoogte houden van de voortgang van de procedure.

We doen er alles aan om eventuele geschillen in der minne op te lossen.

12.2. Buitengerechtelijke beslechting van consumentengeschillen

In overeenstemming met de wettelijke normen erkennen wij geen enkele aanbieder van buitengerechtelijke beslechting van consumentengeschillen als bevoegd voor de beslechting van een consumentengeschil dat zou kunnen worden gestart in overeenstemming met de Wet op de buitengerechtelijke beslechting van consumentengeschillen (Staatscourant van de Republiek Slovenië, nr. 81/15; hierna: ZisRPS). Als aanbieder van goederen in een online winkel in Nederland en België en op onze website publiceren we een link naar het Online Consumer Dispute Resolution Platform (ODRP). Het platform staat tot uw beschikking HIER.

De genoemde regeling vloeit voort uit de Wet buitengerechtelijke beslechting consumentengeschillen (Verordening (EU) nr. Verordening (EG) nr. 524/2013 van het Europees Parlement en de Raad betreffende de onlinebeslechting van consumentengeschillen en tot wijziging van Verordening (EG) nr. 2006/2004 en Richtlijn 2009/22/EG.

 

Bedrijfsgegevens:

Golden Tree d. o. o. 

Alpska cesta 43

4248 Lesce, Slovenië

Registernummer: 6708501000

Btw-nummer: SI28639103 (btw-belastingplichtige)

Het bedrijf is geregistreerd bij de arrondissementsrechtbank te Kranj (Slovenië) onder de nr. SRG 2014/46021 d.d. 17.10. 2014

Nominaal kapitaal 7.500,00 EUR

Transactierekening bij de bank Lon d. d. Kranj, nr. SI56 6000 0000 0453 449

De algemene voorwaarden zijn bijgewerkt op 15. 6. 2023.